WP_20140923_011-normal.jpg

 

olin 23.9 käymässä psykoterapiassa tutustumiskäynnillä. oli ihan mukavan oloinen naisihminen tämä 
minut vastaanottanut terapeutti. suht helpolta tuntui puhuakin, mutta silti jokin tökki. en tiedä miksi.
Hän sanoi että toivoo minun tulevan vielä toiselle tutustumiskäynnille, ja menen sitten 2.10.
Sitten minun pitäisi päättää kummassa aloitan, täällä psykoterapeutilla vaiko taideterapeutilla.

ja on ihan hirveän vaikea päättää! molemmissa on hyviä puolia mutta myös vastaavasti huonoja puolia.
nyt pitäisi osata punnita kumman huonot puolet ovat niitä joista muodostuu kauheus, 
joita ei pysty ylittämään. vai pitääkö ottaa haaste vastaan ja hypätä ylittämään?
mistä tietää? mihin kantti kestää? entä jos valitsee sitten kuitenkin väärin?
taideterapeuttihan sanoi että hänellä on tapana vielä sitten neljännellä kerralla kysyä että haluatko jatkaa,
silloin voisi sitten vielä sanoa että en halua. mutta mitä sitten tapahtuu? mitä sanoo kela?
mihin sitten menen? voinko sitten vielä mennä tuonne psykoterapiaan?
voisi luulla että voisin.

se käsillä tekeminen vaan olis niin minun juttu. mutta muodostuuko taideterapian huonoista puolista sitten minulle jokin este, että jätän menemättä, jännitän liikaa.. 
matkaan sinne kahdella bussilla ja olen siellä juuri ennen tapaamisen alkua, jännitän busseja ja ihmismääriä, entä jos bussi on myöhässä, joudun menemään aina hirveän aikaisin, saanko sitten aina päivä tai ilta-ajan..


entä jännitänkö liikaa sitten psykoterapiaakin, sitä että puhutaan eikä voi laskea katsetta maalaamiseen.
pitäisi sitoutua kahteen kertaan viikossa vaikka rahat ei millään riitä edes ehkä yhteen.. 
 

miten minä osaan päättää? en ymmärrä.